kerana diriku begitu berharga

salam

okay bulan ini aktiviti aku sangat terganggu sampai aku takde kesempatan untuk mengupdate blog sampah nih . hailaaa . cuba cuba la bersyukur fifie sebab kau masih hidup di bumi Allah pinjamkan kat kau nih . #alhamdullillah . okay , pendahuluan yang agak memuhasabahkan diri . err , betul ke grammar aku ? aa tak pelah . cikgu bm aku tak singgah baca blog nih punn . #yekyekje .

nak tahu ? petang jumaat hari tu , senak enak aku makan toaster twister kat KFC tu haaa , tetbe je , perut aku saked , akcelli , dah saked dah before tuh , saje aku nak mention yang aku makan kat KFC . **okay pelempang sebijik untuk aku . alaaa . nak bergurau pun tableyyyy . then , dipendekkan citer , after aku saked perut muntah muntah macam nak pengsan time tuhh , ade akk kat tempat keje aku tuhh , bawak laa aku g klinik . sampai jeh kat klinik , doc cek cek sume , dia kataa kne bawak hospital . ade dua possibility . fes , appendix . second , masalah peranakan . haha . aku bila dengar masalah peranakan tu aku rasa , omg-ape-bala-yang-datang-dalam-hidup-aku-ni-kan? then diorg bawak laa aku g hospital . sakit sakit perut pun aku cuakk derr bile dengar masalah sebegitu seriuss . seriuss takut . sape tak takut derr bile dengar ade sakit macam tuh . gigil doe lutut . kau ape tawukk !

then sampai jeh hospital siap pegi bahagian kecemasan sume tau . pendek cte , petang tu jugak kena tahan wad , kena puase than sewajibnya tidor hospital . errr , seumur hidup aku tak pernah terlintas la plak kan aku akan tdo hospital melainkan after aku melahirkan anak jeh nanti . #perancanganmasadepan . hehe .then dipendek pendek dan dipendekkan lagi , after doc amek darah , cucuk tang sana cucuk tang sinni , genap 3 hari aku puasa , hari ahad malam aku dibedah . fullamak . ni gua nak cter kat lu pengalaman masuk bilik bedah .#eksaited

masuk jeh bilik bedah aku dah bau darahh . kalau ko la kan , ape kau rase ekk ? fuhh aku pun tatau la nak cakap macam mane perasaan aku time tuu , then . doc pun mula laa menjalankan kerja diorg . pasang wayar tu wayar ni , then pasang alat bantuan pernafasan n last inject ubat bius . then aku trus tak sedar . aku dibius mati . mmg tak sedar langsung laah kan . then bangun bangun jeh , aku rasa saked kat perut aku , n badan aku menggigil . perkh wa cakap lu , wa gigil bukan sebab sakit doe , wa gigil sebab sejuk . sumpah aku cakap bilik bedah tuu sejuk gilaa! aku tatau laa cmne doctor doctor tuhh boleh bedah dlm keadaan yang sangat sejuk ituu . mybe sebab aku tak berpakaian dan hanya diselimut je kan . ntah , yang pasti agak lame jugak laa badan aku nak benti gigil .

then kuar kuar jeh , aku nmpk mak aku . doc cakap mmg betul aku kena apendik n perut aku ditebuk 3 lubang . fuhh nasib baik dy tebuk 3 lubang . kalau dy belah panjang panjang ? niaya aku . arini punn tak tulis blog lagii tahuk ! tu aa aku nak cte pengalaman aku sepanjang ari jumaat sampai laa ari isnin petang tuu aku dan discharge . dah boleh keluar . tadi aku dah boleh cuci lukaa . kejap je kann ? tapi bahagian dalam perut aku still saket lagi . nak gerak punn macam orang pantang jeh . kalau tengok keadaan aku serius korg tergelak . tapi nak wat cmne ann . terima je laa dugaan yang tuhan bagi ni . n alhamdullilah everything berjalan ngn lancar .

**sorry gambar tak dapat letak . blog ni gilaa . #bengang

p/s : thanks to my those friends yang sudi doakan aku sume . aku sayang korang sangat sangat !
p/s/s : kesian mira elliana siap buat entry untuk aku . risau sangat . sekarang aku dah sehat . kau boleh senyum sayang :)

Comments

Popular posts from this blog

Fifie Pergi Krabi: Part 3 - Hari Pertama

Fifie Pergi Krabi: Part 2 - Pakej dan Rege

mungkin minda menjadi terlalu penat