karma itu perlu walaupun menyakitkan

salam .

"kadang-kadang kita akan berada diatas dan kadang-kadang kita akan berada di bawah . ye , itu karma"

aku celik je mata dari tidur , aku terus terpikir ayat ni .
lalu aku terus berfikir tentang diri aku .
aku berada di atas atau di bawah sekarang ni .
aku sendiri pun keliru .

tapi setelah di fikir-fikirkan balik .
alhamdullillah .
aku tak perlu bermegah untuk berasa aku di atas sekarang dan aku juga tak rasa sekarang ni aku terlalu stress berada di bawah .
ye .
aku bersyukur .
kehidupan aku stabil .

stabil sangat ke ?
tidak .

kenape ?
sebab aku rasa baru kelmarin aku ditimpa satu lagi masalah perasaan .
tapi
aku tahu ianya hanya perkara kecil .
aku masih boleh bernafas dan masih boleh tersenyum dengan dugaan yang diberikan .
aku bersyukur ,
tatkala aku diberi dugaan yang kecil sebegitu rupa .
rakan aku menerima dugaan yang lebih besar dalam hidupnya .

takziah aku ucapkan kepada salina atas pemergian ayahnya ke rahmatullah .

dan aku sedar aku tak patut mengeluh dengan dugaan sebegitu kecil jika dibandingkan dengan rakan aku .
dan yang pastinya aku tak patut mengeluh sebab keesokan hari aku ada test .

sepatutnya aku berusaha dengan membaca buku .
bukan menyinggah ke fb , twitter dan blog .
ye . aku sedar ,
hehe ^^
okbye :)

Comments