"macam dah lama sangat berehat"

"Lebih baik takpayah bercinta daripada jatuh sakit berputus buat sekelian kalinya"

okay. aku bukan nak bermadah helah kat sini. oh by the way, assalammualaikum :) hm, nak kata dah lewat malam belum lagi. jap di laptop aku menunjukkan pukul 10.34 pm dan aku secara tak sengajanya tertimbul hasrat hati ingin mengupdate blog yang konon serba kekurangan ni. ew.

okay. ketepikan segala assignment yang sometimes a little bit asshole. bukan ape. banyak sangat kerenah dan syaratnya. ketepikan semua tu. baca ape ape yang bakal korang baca kejap lagi. aku nak merepek. kau tak nak baca? dipersilakan tekan button pangkah hujung kanan atas tu. terima kasih.

a little bit harsh kan ?
kecik hati ? ye. aku pun penah merasakan yang sama sampai lali sudah telinga hati dengar dan rasa.
lali.

ape ? 
lali putus cinta ?

yang hang dok pi gatal bercinta siapa suruh?

okay untuk kali ketiga. actually, siang tadi aku ada baca satu blog ni. ye. blog ni penah aku suggestkan suatu ketika dahulu dalam blog ni. tapi dah di 'delete' mungkin entrynya bersama memory yang berkaitan. ah persialkan.

kesian. itu je yang mampu aku ucapakan. tak perlu lah kau tahu blog ape. kisah ape ? sudah tentu kisah cinta . hm mungkin beliau hanya menulis sebuah cerita cinta untuk menjadi tatapan umum, tapi untuk aku. serta rakan aku yang lain mungkin beranggapan itu adalah kisah hidup beliau sendiri.

yaa. aku tiada kaitan pun untuk mengulas dengan lebih lanjut tentang kisah cinta beliau. cuma cuma. ntah. kesian. ha tu laaa. kesian kesian kesian. 

dah tu je lah nak cakap. takde motif pun. cuma bila dah terlali sangat putus cinta tu, apekata kau rehat sebentar ? mungkin kau akan lebih tahu nikmatnya membina silaturrahim bersama orang lain. dan tak salah meramaikan kawan. mungkin akan nampak lebih banyak pilihan bukan ?

ape ape pun. jodoh kita dah ditetapkan disana. aku tak bilang untuk kau berhenti untuk mencari cinta. cuma hati dan minda kita kekadang perlu masa untuk berehat bilamana terlalu banyak mainan emosi diserapkan kedalam jiwa.

ps : pesanan lebih kepada untuk diri sendiri

pss : macam dah lama sangat berehat

psss : aku mahu dia. aku menunggu dia. can Allah let him know that i am waiting for him ?

Comments

Popular posts from this blog

Fifie Pergi Krabi: Part 3 - Hari Pertama

Fifie Pergi Krabi: Part 2 - Pakej dan Rege

mungkin minda menjadi terlalu penat