Skip to main content

Fifie Pergi Krabi: Part 3 - Hari Pertama

okay finally here it is. part threeeeeeeee. nyumtett. hahaha. okay jom sambung. kat sini aku CUBA kayy CUBA cerita secara ringkas ape yang aku buat sepanjang tiga hari penuh kat sanaaa.

Hari Pertama:

disebabkan kitorang sampai awal pagi dan terus setuju nak buat aktiviti pakej 7 sunset island hopping, van terus bawak kitorang ke hostel untuk check in. tapi malangnye, kitorang tak boleh check in awal since ada orang lagi dalam bilik. tapi bernasib baiknye, orang yang jaga hotel (aku panggil dia sisturr je la eh haha) tu bagi kitorang lepak kat satu bilik kat depan tuu sementara nak tunggu van pickup pukul 2 camtu if aku tak silap lah. erghh tak ingat lah.

tapi takde laa tunggu lama pon. sebab tetiba dalam kol 11 lebih camtu sisturrr tu dah bagi check in yelahh agaknya dia pk semak betul beg2 budak2 ni kat bawah. hahaha so kitorang pon check in laa dalam pukul 11 lebih camtu. so tunggu punya tunggu and sempat lah tido semua, van pon pickup laa kitorang kat hotel terus bawak kitorang ke jeti. nah belanja sikit gambar.

eh kejap. aku nak ceritaa malam sebelum gerak tu aku tido merempat kat airport. ahahahahaha. okay tu jeeee. so aku belanja gambar-gambar untuk hari pertamaa

Summary:

Jeti > Pulau 1 > Pulau 2 > Snorkeling > Pulau 3 > Pulau 4 > Pulau 5 > Snorkeling > Pulau 6 & Dinner > Snorkelling: Plankton

Sampai hostel pukul 10 malam dan terus barai. hahahahaha. okay sambung hari kedua ke next entry. aku nak balik kerjaaa. bye !

Comments

Popular posts from this blog

Life Update 2 : Berkahwin

~ setelah hampir setahun berlalu ~

Hi and Assalammualaikum !

Malas nak cakap sorry sebab lambat update ke ape sebab blog ni mana ada readers ! aku sorang je peminat setia amoyykacak ! hahahhaa. okay kali ni just straight to the point aku nak cerita life update aku yang seterusnya, KAHWIN ! yeay !

Haa dulu kalau baca post2 aku yang lama mesti macam aku asek nak fikir pasal relationship laa ape la kan. now aku dah selamat dah berkahwin ! dah setahun 5 bulan dah chuools, alhamdulillah :)

So ! aku nak cerita laa serba sedikit tentang perjalanan aku sebelum, semasa dan selepas berkahwin.

SEBELUM -- kayy sebelum berkahwin ada beberapa proses yang kau kena buat. aku listkan as point je laa eh :

1. pergi kursus kahwin - yang ni wajib kayy ! kalau kau tak g kursus kahwen kau takkan dapat sijil tu pastu senang cite kau tayah la kawin hahaha
2. daftar kahwin - yang ni kau kena laa daftar untuk berkahwin. camne nak daftar tu, kau kena refer dengan majlis agama islam tempat kau. ada yang boleh daft…

Fifie Pergi Krabi: Part 2 - Pakej dan Rege

hehe amacam. seronok tak baca part 1 tuuu ? hahaha sorry sorry. kali ni aku cuba create entry yang penuh berilmu kayy semoga senang orang carik pakej and itinerary hiks
Kitorang ambil flight pagi pukul 7:10 pagi. Sampai krabi pukul 7:30 pagi waktu krabi camtu. Kat sana lambat sejam okay. so korang jangan terperanjat plak kenapa flight korang 20 minit jee. hahaha padahal aku pon pelik gak memula dulu. okay okay back to the point.
Sampai2 je sana, macam biasa. mestilah cari transport nak ke Aonang. korang jangan risau. kat situ bersepah ada. kitorang sewa van. kalau dalam airport tu, korang keluar2 je dari imigresen tu, booth dia tepi kanan sekalii. sorry lupa nak ambil gambar. kitorang ambil van je lah sebab 8 orang kan.
so satu van rege 1050 baht/van. bahagi dengan 8 so sorang dalam 130 baht sorang. boleh la. sebab kitorang malas nak buang masa ambil bas tambah tambah lagi kitorang TAK PLAN PAPE PON LAGI aktiviti aktiviti kat sana. dats wai laaa ai tel u nak cepat kayyy.
so perjala…

meletup la weyh .

assalammualaikum ,

rase mcm dah lame tak update bnde.bnde yang berfaedah kat sini . semuaa entry nak mengarutt jehh including this time nye entry . again . aku nak mengarut lagi . kalau korang tanak bace , korang boleh blaaa . SIMPLE . haha. nampak permainan dye ? haha. okaayy dah . enough for mukaddimaah. mukadimmah pun nak mengarut panjang berjelaa pun tak boleh gak sbnarnye . HAHA
okay . ekcelli ann ann , petang tadi adaa sorg budak wing aku nihh ajak men netball . so, atas dasar untuk menghilangkan stress kononnya , aku teruss je laa stuju an.an.an .. so janji dalam kol 5.30 petang cmtu ktorg chow g padang . first thing first aku dah perasan bolaa tu mcm terlebih hangin tau . so , tak de laa aku nak bambam bolaa tuu . then kitorang un smpaii la padang ..
then dengan gelojohnya dan busuknyaa perangai kami , kami tanpa memanaskan badan , kami terus bermain dengan seronoknya macam duniaa ini ana yang punyaa . oke aku tipuu ~ sungguh ! sgt seronok skali kami bermain . berlari ke sana ke …